Arbeidsrecht zonder blabla

Of je nu een cateringbedrijf runt, of een festival op poten zet: personeel brengt altijd kopzorgen met zich mee. Ik zorg dat jij rust en zekerheid hebt in al je HR-zaken, zonder drama, zonder eindeloze teksten!

Herken je dit? 

  • Je sociaal secretariaat levert loonbrieven, maar bij concrete vragen is het traag of vaag. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd 
  • Je wil iemand ontslaan, maar die zit ziek thuis. Wat mag je doen? 
  • Je werkt met Lexi's, studenten of freelancers, maar weet niet altijd of dat juridisch klopt. 
  • De sociale inspectie staat onaangekondigd voor de deur, midden in de service of vlak voor een event. 
  • Je bedrijf groeit, net als het aantal werknemers, maar je HR staat nog altijd niet op punt. 


  • Of je nu in de keuken, de zaal of backstage op een evenement staat: je wil 1 ding: duidelijkheid en voorspelbaarheid! 

Wat je krijgt bij Stricto

  • Helder advies: geen 'het hangt er van af', maar 'doe dit, niet dat'
  • Documenten en stappenplannen: ontslagbrieven, policies, draaiboeken,... die je meteen kan gebruiken.
  •  Eén aanspreekpunt: geen 5 verschillende adviseurs maar 1 iemand die je dossier van A tot Z behandeld. 

  • Proactieve rust: alles op voorhand goed geregeld, zodat er achteraf geen paniek is. 

Voor wie ik werk

Ik help nuchtere, groeiende ondernemers in  food en events die klaar zijn met brandjes blussen en eindelijk voorspelbaarheid willen. 

Mijn klanten hebben 1 ding gemeen: ze zijn ambitieus en gepassioneerd. Ze willen geen blabla, maar zekerheid. 

Over mij

Ik ben Joyce Verdickt, advocaat gespecialiseerd in arbeids- en sociaal zekerheidsrecht.

Maar mijn verhaal begon niet in de rechtbank.


Ik studeerde eerst criminologie, daarna rechten. Tijdens mijn stage bij Nolmans & Croonen en later bij Claude Verheyleweghen kwam ik in aanraking met arbeids- en sociaal zekerheidsrecht. Dat bleek mijn passie: de plek waar recht en échte mensen samenkomen. Ik behaalde mijn manama Sociaal Recht met onderscheiding en ben sindsdien helemaal gespecialiseerd in dit vakgebied.


Maar wat mij écht anders maakt: ik ken jouw wereld van binnenuit.

Als student werkte ik meer dan 10 jaar in de traiteurwerled: eerst bij traiteur Matton in Halle en nadien bij keurslager Bruno & Ann in Sint-Genesius-Rode. Ik stond mee in de keuken of het atelier, in de winkel en op events. Ik weet hoe hard het knokken is, hoe zot de uren soms zijn, hoe frustrerend het kan zijn als een medewerker niet opdaagt of ziek valt.


Kortom: ik heb het geleefd.

Ik weet wat de impact is van personeelsproblemen op jou, je klanten én je team.


Die ervaring combineer ik vandaag met mijn juridische expertise. Dat maakt dat ik jou niet enkel advies geef, maar écht praktische oplossingen aanreik – afgestemd op de realiteit van de voedings- en eventsector.


Mijn stijl:


  • Recht voor de raap.

  • Geen gezever, wel concrete stappen.

  • Met een vleugje humor, want ja: ook in personeelsdrama’s mag al eens gelachen worden.


Hoe we samenwerken

Kennismaking 

Tijdens een eerste gesprek maken we kennis met elkaar. We kijken of we een match zijn. ik vind het heel belangrijk dat het goed voelt. Je moet mij Immers kunnen vertrouwen. Passen we niet samen: dan stuur ik je met liefde door naar één van mijn collega's. 

Ik ga aan de slag met jouw probleem

Jij bezorgt me de nodige informatie, ik zorg ervoor dat je krijgt wat je nodig hebt. Ik kies ervoor om je helder en kort te adviseren. Niemand heeft tijd om 100-en pagina's te lezen met advies. Concreet en recht voor de raap: dat is waar ik voor kies. 

Concrete deadlines en feedback

We spreken af wanneer alles wordt bezorgd en waneer je van mij een antwoord mag verwachten. Op die manier is alles duidelijk. Indien we voor langere tijd samenwerken (bv. tijdens een procedure), krijg je van mij regelmatig een update. Zo weet je heel duidelijk wat er aan de gang is. 

Proactief

Ik hou ervan om alles op voorhand in orde te zetten: bel me dus nog voor je iemand wil ontslaan, nog voor je iemand wil aannemen. Op die manier zorgen we ervoor dat alles zo 'smooth' mogelijk verloopt. 

Rechtoe-Rechtaan

Ik ben redelijk direct. Als ik denk dat een procedure geen slaagkansen heeft, zal ik hier ook eerlijk in zijn. Ik zal mezelf niet in 100 bochten wringen om een zo delicaat mogelijk antwoord te voorzien. Bij mij moet je geen 'fluf' verwachten. 

Mijn ereloon

Ik werk aan een ereloontarief van 180 euro per uur exclusief btw. Daarnaast wordt er voor de opstart van het dossier een administratieve kost gerekend van 60 euro (ex.btw). De kosten van een eventuele deurwaarder zijn hierin niet inbegrepen, maar worden rechtstreeks met de deurwaarder geregeld. 

Testen of we een match zijn? 

Boek nu je gratis kennismaking!